123r Regnskap For Aksjeopsjoner


Lipis Consulting, Inc. Stock Option Expensing (123R beregninger) Slik regnskapsfører aksjeopsjonskostnad - ASC 718 Reporting Det er en helt ny verden der ute, en som krever at selskaper skal estimere og rapportere en utgift for aksjebasert lønn. For de fleste selskaper betyr dette at du bruker en komplisert modell for å estimere kostnaden for et aksjeopsjon. Retningslinjene for verdsettelse av opsjoner er omtalt i Regnskapsstandardkodifisering (ASC) 718 (tidligere SFAS nr. 123 (R)). ASC 718 sier at verdsettelsen av aksjeopsjoner bør fullføres ved å benytte Black-Scholes eller en annen alternativ-prismodell. I de fleste tilfeller hvor en kostnad må estimeres og rapporteres, går selskapene vanligvis til regnskapsfirmaet. Noen selskaper kan fortsatt. Men selskaper med en ekstern revisor kan ikke forvente at revisoren gir disse beregningene, revisorer vil revidere estimatet fra selskapet, men selskapet må gi et estimat for å starte prosessen. Vi tror på å bestemme riktig kost på et alternativ er like mye kunst som vitenskap. Du trenger ikke bare å forstå matematikken, men du må også forstå hvordan en endring i en variabel vil påvirke beregningen. Denne nettsiden er ikke ment å gi deg en fullstendig og grundig forståelse av alle svindelene til Black-Scholes-Merton eller andre tilnærminger. Vi vil imidlertid gi deg en forståelse av prosessen. Først kan vi ha det gøy. Klikk her for en illustrasjon av hvordan formelvariablene kan påvirke beregningen. Flytt verdiene rundt og se grafen. Neste, hvordan bruker vi denne informasjonen Lang historie kort, vi gjennomfører ofte en følsomhetsanalyse for våre kunder som vi kaller scenarietesting. Klikk her for en illustrasjon. Nå for informasjon du kan bruke. For en sjekkliste kan du skrive ut og bruke, klikk her. Til slutt, her er noen vanlige spørsmål som vi tror du vil finne nyttig: David Harper er redaktør for Investopedia, og følgende er et godt sammendrag av våre synspunkter. (Klikk på hvert spørsmål for å se svaret eller utvide alle svarene) Regelens essens kan oppsummeres i fire ord: tildelingsdato virkelig verdi. Bedrifter må innregne et kostnadsoverslag (virkelig verdi) når aksjeinnkrevinger tildeles (tilskuddsdato). På tildelingstidspunktet har en vanlig vaniljealternativ ingen egenverdi (siden streiken er lik aksjekursen), men den har tidsverdi. I et nøtteskall, koster alternativet egenverdien tid verdi. De fleste offentlige selskaper må gjenkjenne utgiften i første kvartal av det første regnskapsåret som begynner etter virkningspunktet 15. juni 2005. Med andre ord må et offentlig selskap med et regnskapsår som slutter 31. desember, begynne å regne ut i første kvartal i 2006. Virkningsdatoen for mindre offentlige selskaper (dvs. inntekter og markedsverdi mindre enn 25 millioner) og private selskaper ble forsinket til 15. desember 2005. For de som har et regnskapsår i desember, må de også begynne å bli anerkjent i første kvartal 2006. Regelen gjelder når selskapet betaler ansatte med lager eller på en eller annen måte oppgjør med aksje. Det store skillet er mellom egenkapitalinstrumenter (for eksempel opsjoner, begrenset lager, ESPP-planer) og gjeldsinstrumenter som utsatt kontant. Vær oppmerksom på at ansvarsbaserte tildelinger fortsatt må innregnes til virkelig verdi, men i motsetning til egenkapitalbaserte tildelinger som kun måles en gang ved tilskudd, blir gjeldene målt (til marked) hver periode. Ja. Vi liker å si at denne regelen bare er bokføring. Det påvirker hverken kontantstrømmene eller skattebyrden til selskapet direkte. Det er sant at den rapporterte skattekostnaden endres, men det er en resultatregnskapspost. Husk at regnskapene er forskjellige fra skattebøkene. (Regelen omklassifiserer kontantstrømfordelen av øvelser fra operativ kontantstrøm til finansiering av kontantstrøm 8211 Dette er veldig bra: det var på feil sted å begynne med Denne endringen reduserer hensiktsmessig kontantstrømmen, men endrer ikke netto kontantstrøm). FASB bestemte seg for å gi selskapene et valg. Deres hensikt var edelt: de vil at bedrifter skal være nøyaktige, og den bedre modellen er avhengig av informasjonsgrunnlaget. Men jeg liker å si at de skiftet byrden av skjønn på selskapets skuldre. Du har et valg og, gitt nøyaktig samme informasjon om bedriften din, kan to eksperter produsere vesentlig forskjellige resultater. Sannsynligvis ikke opsjoner er utsatt kompensasjon finansiert av aksjonærer. Som David Zion fra CS First Boston har skrevet, er den endelige prisen på en personalopsjonsplan det beløpet alternativene er i pengene når de utøves. Derfor er utgiften et estimat for en fremtidig, ukjennelig kostnad. Investorer bør forsøke å skille mellom de økonomiske konsekvensene av opsjonsstipend, men dette er ikke et spesielt unikt problem: investorer er ment å dekonstruere GAAP-setninger. Etter vår oppfatning er den beste måten å behandle dem på fra investorens side, å vurdere deres potensielle utvanning, dvs. deres potensielle innvirkning på fremtidig aksjebase. Institutional Investor Services (ISS) har i mange år ansatt en veldig god metode (de kaller det aksjonærverdier). De bruker en svært avansert analyse, men du kan ta en lignende takk med liten innsats og få 80 av fordelene. Vi anbefaler at du ikke plasserer regnskapsvognen før bedriftshesten. Hvis du foretrekker konsulent-tale, bør regnskap være et programimplikasjon snarere enn et designkriterium. Jeg anbefaler at du ser den nye regelen som en mulighet til å revidere insentivplanen og distribuere insentiver i lys av deres økonomiske kostnader. Egenkapital er en verdifull og skremmende ressurs. Regelen kan ikke perfekt leveplassen i forhold til kostnaden for egenkapitalbaserte insentiver, men det gjør en ganske god jobb med å eliminere store regnskapsmessige forvrengninger. For mange konsulenter prøver å hjelpe sine kunder til å spille regnskapsmessig innvirkning verre, noen styre spiller spill ved å akselerere utestående opsjoner, eller enda verre, tilbake dating aksjeopsjoner. Ikke spill prismodellen for mye, du må være konsekvent i metodikken din, og dagens smarte tilnærming kan forråde deg nedover linjen. Dont anta at investorer er lurt av regnskapsmessige shenanigans. De kan være kortsiktige, men de er ikke dumme. Og vær så snill, ikke engasjere en konsulent som reflekterer at du undersøker kontantbaserte SAR fordi de kan utnytte et smutthull. Investorbasen lærer alltid. Vi tror du vil gjøre mye bedre å bekymre deg selv om beregningene og hindringene (dvs. betale til ytelsesligning) knyttet til ytelsesbasert begrenset lager enn det inkrementelle regnskapsmessige treffet. Å gi incentiver til talent er en kritisk forretningsdesign. Ikke la bare regnskap drive det. I et rådgivende nyhetsbrev, David Harper, redigerer de eksplisitt akselerasjonen av utestående valgmuligheter (dvs. med det formål å minimere den anerkjente utgiften) som et styringsrødt flagg. Slike handlinger forråder et styre som bryr seg mer om vindu dressing enn avsløring. Vi liker selskaper som beholder deres ESPP (i stedet for å demontere det for å spare noen få pennies i EPS) fordi, som First Data skrev, er ESPP en verdifull ansattes fordel som hjelper selskapet i sin innsats for å tiltrekke seg, beholde og motivere verdifullt ansatte. Disse fordelene er vel verdt den ekstra regningen som regnskapsføres. Nedlastinger: Mark har jobbet med Rentrak i flere år, gjennomfører flere oppgaver på styret og executive level. LCI har vært en betydelig hjelp til styret og meg ved å gi ikke bare data, men også en klar forståelse av våre mål og strategiske råd. Han og hans team har vært svært responsive og en glede å jobbe med. Paul Rosenbaum Styreformann og administrerende direktør Rentrak Jeg har jobbet med Mark i over ti år. LCI tilbyr utmerket kundeservice og demonstrerer den største profesjonaliteten. Mark tar hensyn til våre spesielle behov og inkorporerer nyansene til selskapet vårt i hans anbefalinger. Deres følsomhet overfor unike forhold som har oppstått er ingenting mindre enn heltemotisk. Barbara Friedman visepresident, Human Resources InterDent Mark jobbet med Travelocity i sin formative faser, rådgivning. - Terrell Jones Travelocity CEO (1996-2002) MoreOver årene har vi sett visse problemer med å kaste opp med jevne mellomrom. Selv om det er vanlig, har følgende korte liste over fallgruver ofte innovative og til og med dristige løsninger som gjør blunders til muligheter. I noen tilfeller kan de unngås helt. kopiere 2009 Lipis Consulting, IncShare-Basert Betaling Denne erklæringen er en revisjon av FASB Statement No. 123, Regnskap for aksjebasert kompensasjon. Denne erklæringen erstatter APB Opinion nr. 25, Regnskap for aksjer utstedt til ansatte, og tilhørende implementeringsveiledning. Omfanget av denne erklæringen Denne erklæringen fastsetter standarder for regnskapsføring av transaksjoner der et foretak utveksler egenkapitalinstrumenter for varer eller tjenester. Det omhandler også transaksjoner der et foretak påtar gjeld i bytte for varer eller tjenester som er basert på virkelig verdi av entitetets egenkapitalinstrumenter eller som kan avgjøres ved utstedelse av disse egenkapitalinstrumenter. Denne erklæringen fokuserer hovedsakelig på å regnskapsføre transaksjoner der et foretak oppnår ansattes tjenester i aksjebaserte betalingstransaksjoner. Denne erklæringen endrer ikke regnskapsveiledningen for aksjebaserte betalingstransaksjoner med andre parter enn de ansatte som er oppgitt i uttalelse 123 som opprinnelig utstedt og EITF-nummer nr. 96-18, ldquoAccounting for egenkapitalinstrumenter som utstedes til andre enn ansatte for å anskaffe, eller i forbindelse med salg, varer eller tjenester. rdquo Denne erklæringen tar ikke hensyn til regnskapsføring av ansattes aksjeeiendomsplaner, som er underlagt AICPA-erklæring om stilling 93-6, Employersrsquo Accounting for Employee Stock Ownership Plans. Årsaker til utstedelse av denne erklæringen De viktigste årsakene til utstedelsen av denne erklæringen er: Adressering av brukere og andre. Brukere av regnskap, inkludert institusjonelle og individuelle investorer, samt mange andre parter uttrykt til FASB sine bekymringer om at bruk av Opinion 25rsquos egenverdi metode resulterer i regnskap som ikke representerer de økonomiske transaksjonene som påvirker utstederen, og forbruk av arbeidstjenester i bytte mot egenkapitalinstrumenter. Regnskap som ikke representerer de økonomiske transaksjonene trofast kan forvride utstedersrsquos rapporterte økonomiske forhold og driftsresultater, noe som kan føre til en upassende tildeling av ressurser på kapitalmarkedene. En del av FASBrsquos-oppdraget er å forbedre standarder for økonomisk regnskap til fordel for brukere av finansiell informasjon. Denne erklæringen tar opp brukere og andre interessenter ved å kreve at et foretak skal gjenkjenne kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i aksjebaserte betalingstransaksjoner, og derved gjenspeile de økonomiske konsekvensene av disse transaksjonene i regnskapet. Forbedre sammenligneligheten av rapportert finansiell informasjon ved å eliminere alternative regnskapsmetoder. I løpet av de siste årene har ca 750 offentlige selskaper frivillig vedtatt eller annonsert at de har til hensikt å vedta uttalelse 123rsquos virkelig verdi-basert metode for regnskapsføring av aksjebaserte betalingstransaksjoner med ansatte. Andre selskaper fortsetter å bruke Opinion 25rsquos egenverdimetode. Styret mener at tilsvarende økonomiske transaksjoner skal regnskapsføres tilsvarende (det vil si at aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner med ansatte skal regnskapsføres ved hjelp av en metode). I tråd med konklusjonen i den opprinnelige erklæring 123, mener styret at disse transaksjonene skal regnskapsføres ved bruk av en virkelig verdi-basert metode. Ved å kreve fair value-basert metode for alle offentlige enheter eliminerer denne erklæringen en alternativ regnskapsmetode, tilsvarende tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende. Forenkling av US GAAP. Styret mener at amerikanske aksepterte regnskapsprinsipper (GAAP) bør forenkles når det er mulig. Kreves at alle enheter følger samme regnskapsstandard og eliminerer Opinion 25rsquos egenverdimetode og tilhørende detaljert og formidrevet implementeringsveiledning forenkler den autoritative litteraturen. Sammenligning med internasjonale regnskapsstandarder. Denne erklæringen vil resultere i større internasjonal sammenligning i regnskapsføring av aksjebaserte betalingstransaksjoner. I februar 2004 utstedte International Accounting Standards Board (IASB), hvis standarder følges av enheter i mange land, utstedt International Financial Reporting Standard (IFRS) 2, aksjebasert betaling. IFRS 2 krever at alle enheter innregner en utgift for alle ansattetjenestene mottatt i aksjebaserte betalingstransaksjoner, ved bruk av en virkelig verdibasert metode som i stor grad ligner den virkelig verdi-baserte metoden etablert i uttalelse 123 og forbedringene gjort til det ved denne erklæringen. Konvertering til et felles sett med høye standarder for finansiell regnskapsføring for aksjebaserte betalingstransaksjoner med ansatte forbedrer sammenligneligheten av finansiell informasjon over hele verden og gjør regnskapsmessige krav til foretak som rapporterer regnskap under både US GAAP og internasjonale regnskapsstandarder mindre byrdefulle . Bestemmelser i denne erklæringen Denne erklæringen krever at en offentlig enhet måler kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot en tildeling av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingstidspunktets virkelig verdi av prisen (med begrensede unntak). Den kostnaden vil bli regnskapsført i løpet av perioden som en ansatt er pålagt å yte tjeneste i bytte for tildelingen av den nødvendige tjenesteperioden (vanligvis opptjeningsperioden). Ingen kompensasjonskostnad regnskapsføres for egenkapitalinstrumenter som ansatte ikke gir den nødvendige tjenesten til. Medarbeideroppkjøpsplaner for ansatte vil ikke resultere i anerkjennelse av kompensasjonskostnad dersom visse betingelser er oppfylt, er disse forholdene det samme som de relaterte forholdene i erklæring 123. En ikke-offentlig enhet vil også måle kostnaden for ansattstjenester mottatt i bytte mot en pris av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingsdatoens virkelig verdi av disse instrumentene, bortsett fra under visse omstendigheter. Nærmere bestemt, hvis det ikke er mulig å rimelig estimere virkelig verdi av aksjeopsjonsopsjoner og lignende instrumenter fordi det ikke er praktisk mulig å estimere forventet volatilitet i aksjekursen, skal en ikke-offentlig enhet måle sine tildelinger av aksjeandeler og lignende instrumenter basert på en verdi beregnet ved bruk av den historiske volatiliteten til en passende industrisektorindeks i stedet for forventet volatilitet i aksjekursen. En offentlig enhet vil i utgangspunktet måle kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot en tildeling av gjeldsinstrumenter basert på dagens nåverdi. Virkelig verdi av denne prisen vil bli målt senere på hver rapporteringsdato gjennom oppgjørsdatoen. Endringer i virkelig verdi i den nødvendige serviceperioden blir regnskapsført som kompensasjonskostnad over den perioden. En ikke-offentlig enhet kan velge å måle sine ansvarstildelinger til egenverdi gjennom datoen for oppgjør. Virkelig verdi av ansatteaksjonsopsjoner og lignende instrumenter vil bli estimert ved hjelp av opsjonsprisemodeller justert for de unike egenskapene til disse instrumentene (med mindre observerbare markedspriser for samme eller lignende instrumenter er tilgjengelige). Hvis en egenkapitalpris endres etter tildelingstidspunktet, vil inkrementell kompensasjonskostnad bli regnskapsført i et beløp som er lik merverdien av virkelig verdi av den modifiserte prisen over virkelig verdi av den opprinnelige prisen umiddelbart før endringen. Overskydende skattefordeler, som definert i denne erklæringen, vil bli regnskapsført som et tillegg til innbetalt kapital. Kontanter beholdt som følge av de overskytende skattefordelene vil bli presentert i kontantstrømoppstillingen som finansiering av kontantstrømmer. Nedskrivning av utsatt skattefordel knyttet til urealiserte skattefordeler knyttet til anerkjent kompensasjonskostnad, vil bli regnskapsført som skattekostnad med mindre det foreligger overskytende skattefordeler fra tidligere utmerkelser gjenværende i innbetalt kapital som den kan kompenseres for. Notene til regnskapet for både offentlige og ikke-offentlige enheter vil utlevere informasjon for å bistå brukere av finansiell informasjon for å forstå arten av aksjebaserte betalingstransaksjoner og effekten av disse transaksjonene på regnskapet. Hvordan denne erklæringen endrer praksis og forbedrer finansiell rapportering Denne erklæringen eliminerer alternativet til å bruke Opinion 25rsquos egenverdelsesmetode for regnskap som ble gitt i erklæring 123 som opprinnelig utstedt. I henhold til oppfatning 25 utstedte aksjeopsjoner til ansatte generelt anerkjennelse av ingen kompensasjonskostnad. Denne erklæringen krever at enheter innregner kostnaden for de ansattetjenestene som mottas i bytte mot utdeling av egenkapitalinstrumenter basert på tildelingsverdien av disse belønningene (med begrensede unntak). Anerkjennelse av kompensasjonskostnaden hjelper brukerne av regnskapet til bedre å forstå de økonomiske transaksjonene som påvirker et foretak, og å ta bedre beslutninger om ressursallokering. Slike opplysninger vil spesielt hjelpe brukere av regnskapet å forstå effekten av aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner på en virksomhets økonomiske tilstand og driftsresultat. Denne erklæringen vil også forbedre sammenligneligheten ved å eliminere en av to forskjellige metoder for regnskapsføring av aksjebaserte kompensasjonstransaksjoner og dermed også forenkle eksisterende US GAAP. Å eliminere ulike metoder for regnskapsføring av de samme transaksjonene fører til bedre sammenligning av regnskapet fordi tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende. Virkelig verdi-basert metode i denne erklæring er i likhet med den virkelig verdi-baserte metoden i erklæring 123. Imidlertid er følgende hovedforskjellene mellom de to: Offentlige enheter er pålagt å måle forpliktelser til ansatte i aksjebaserte betalingstransaksjoner til virkelig verdi. Ikke-offentlige foretak kan velge å måle sine forpliktelser til ansatte påløpt i aksjebaserte betalingstransaksjoner til egenverdi. Under uttalelse 123 ble alle aksjebaserte betalingsforpliktelser målt til egenverdi. Ikke-offentlige enheter er pålagt å regnskapsføre tildelinger av egenkapitalinstrumenter ved bruk av virkelig verdi-basert metode, med mindre det ikke er mulig å rimelig estimere tildelingsverdien av tildeling av aksjeopsjoner og lignende instrumenter fordi det ikke er praktisk mulig å estimere forventet volatilitet i entreprisekursen. I denne situasjonen vil enheten regnskapsføre disse instrumentene basert på en verdi beregnet ved å erstatte den historiske volatiliteten til en passende industrisektorindeks for forventet volatilitet av aksjekursen. Erklæring 123 tillot en ikke-offentlig enhet å måle egenkapitalprinsippene ved bruk av enten virkelig verdi-basert metode eller minimumsverdimetode. Det er nødvendig å beregne antall instrumenter for hvilke den nødvendige tjenesten forventes utført. Erklæring 123 tillot at enheter kan regne for fortabelser etter hvert som de oppstår. Inkompensasjonskostnad for endring av vilkårene for en tildeling måles ved å sammenligne virkelig verdi av modifisert pris med virkelig verdi av prisen straks før endringen. Erklæring 123 påkrevde at virkningen av en modifikasjon måles som forskjellen mellom den virkelige verdien av den modifiserte prisen på det tidspunkt den ble tildelt og tildelingsverdien umiddelbart før endringen bestemt på grunnlag av den kortere av (1) dens gjenværende estimert forventet liv eller (2) forventet levetid for den modifiserte prisen. Denne erklæringen forklarer og utvider også Statement 123rsquos veiledning på flere områder, inkludert måling av virkelig verdi, klassifisering av en pris som egenkapital eller som en forpliktelse, og tilskrivning av kompensasjonskostnad til rapporteringsperioden. I tillegg endrer denne erklæringen FASB-erklæring nr. 95, Kontantstrømoppstilling, for å kreve at overskytende skattefordeler rapporteres som en finansiering kontantstrøm snarere enn som en reduksjon av betalte skatter. Hvordan konklusjonene i denne erklæringen relaterer seg til FASBrsquos Conceptual Framework FASB Concepts Statement nr. 1, Mål for finansiell rapportering fra bedriftsforetak, sier at finansiell rapportering skal gi informasjon som er nyttig i å gjøre forretnings - og økonomiske beslutninger. Å anerkjenne kompensasjonskostnader påløpt som følge av mottak av arbeidstjenester i bytte for verdifulle egenkapitalinstrumenter utstedt av arbeidsgiveren, vil bidra til å oppnå dette målet ved å gi mer relevant og pålitelig informasjon om kostnadene som arbeidsgiveren pådrar seg for å skaffe arbeidstjenester på markedet. FASB Concepts Statement nr. 2, Kvalitative egenskaper for regnskapsinformasjon, forklarer at sammenlignbarhet av finansiell informasjon er viktig fordi informasjon om et foretak har stor nytte av nytte hvis det kan sammenlignes med lignende opplysninger om andre enheter. Etableringen av den regnskapsmessige regnskapsmetoden som den nødvendige metoden vil øke sammenligneligheten fordi tilsvarende økonomiske transaksjoner vil bli regnskapsført tilsvarende, noe som vil forbedre bruken av finansiell informasjon. Å kreve den verdibaserte metoden øker også nøytraliteten til den resulterende regnskapsrapporteringen ved å eliminere regnskapsprinsippet mot bruk av visse typer ansattes aksjeopsjoner for kompensasjon. Fullstendighet er identifisert i Concepts Statement 2 som et viktig element i representativ trofasthet og relevans. For å representere den totale kostnaden for medarbeiderstjenester til enheten troverdig, bør kostnaden for tjenester mottatt i bytte mot utdeling av aksjebasert kompensasjon innregnes i dette årsregnskapet. FASB Concepts Statement No. 6, Elements of Financial Statements, definerer eiendeler som sannsynlige fremtidige økonomiske fordeler oppnådd eller kontrollert av en bestemt enhet som følge av tidligere transaksjoner eller hendelser. Ansattstjenestene mottatt i bytte mot utdeling av aksjebasert kompensasjon kvalifiserer som eiendeler, men kun øyeblikksmoduser som enheten mottar og bruker themmdashalthough, selv om bruken av dem kan skape eller tilføre verdi til andre eiendeler i enheten. Denne erklæringen vil forbedre regnskapet for en virksomhetens eiendeler som følge av mottak av arbeidstjenester i bytte mot en egenkapitalpris ved å kreve at kostnaden for slike eiendeler enten kostnadsføres når de forbrukes eller aktiveres som en del av et annet aktiv i enheten (som tillatt av US GAAP). Kostnader og fordeler FASBs oppgave er å etablere og forbedre standarder for finansiell regnskap og rapportering for veiledning og utdanning av publikum, herunder preparater, revisorer og brukere av finansiell informasjon. Ved å oppfylle dette oppdraget bestreber styret å fastslå at en foreslått standard vil fylle et betydelig behov, og at kostnadene pålagt å oppfylle denne standarden, sammenlignet med andre alternativer, er berettiget i forhold til de samlede fordelene med den resulterende informasjonen. Styrets vurdering av hvert emne i et prosjekt inkluderer den subjektive veiingen av den gradvise forbedringen i finansiell rapportering mot den inkrementelle kostnaden ved å implementere de identifiserte alternativene. Ved utgangen av denne prosessen vurderer styret regnskapsmessige bestemmelser samlet og vurderer de oppnådde ytelsene og de relaterte kostnadene på et kvalitativt grunnlag. Det ble utført flere prosedyrer før utstedelsen av denne erklæringen for å bistå styret i vurderingen av de forventede kostnadene knyttet til implementeringen av den nødvendige bruken av virkelig verdi-basert regnskapsmetode. Disse prosedyrene inneholdt en gjennomgang av kommentarbrevene mottatt på eksponeringsutkastet, et feltbesøksprogram, en undersøkelse av kommersielle programleverandører og diskusjoner med medlemmer av opsjonsvurderingsgruppen som styret opprettet for å gi informasjon og råd om hvordan man kan forbedre veiledning i erklæring 123 om måling av virkelig verdi på aksjeopsjoner og lignende instrumenter utstedt til ansatte i kompensasjonsordninger. Denne gruppen inkluderte verdsettelseseksperter fra kompensasjonskonsulent, risikostyring, investeringsbank og akademiske lokalsamfunn. Styret diskuterte også problemene i prosjektet med andre verdsettelseseksperter, kompensasjonskonsulenter og en rekke andre bestanddeler. Etter å ha vurdert resultatene av disse kostnadsfordelene, konkluderte styret med at denne erklæringen vil tilstrekkelig forbedre finansiell rapportering for å begrunne kostnadene det vil pålegge. De effektive datoene og overgangskravene til denne erklæringen Denne erklæringen gjelder: For offentlige enheter som ikke arkiverer som småbedrifter utstedere i begynnelsen av den første delårsrapporten eller den årlige rapporteringsperioden som begynner etter 15. juni 2005 For offentlige enheter som fil som små Business IssuersMdashas i begynnelsen av den første delårsrapporten eller den årlige rapporteringsperioden som begynner etter 15. desember 2005For ikke-offentlige entitiesmdashas i begynnelsen av den første årsrapporten som begynner etter 15. desember 2005. Denne erklæringen gjelder alle tildelinger som er gitt etter den nødvendige effektive dato og til priser endret, tilbakekjøpt eller avbrutt etter den datoen. Den kumulative effekten ved å innføre denne erklæringen, hvis noen er innledningsvis, er innregnet fra den nødvendige effektive dato. Fra og med den påkrevde effektive dagen vil alle offentlige enheter og de ikke-offentlige enheter som benyttet den virkelig verdi-baserte metoden for enten innregning eller utlevering under erklæring 123, anvende denne erklæringen ved hjelp av en modifisert versjon av potensiell søknad. Under denne overgangsmetoden blir kompensasjonskostnad regnskapsført på eller etter den påkrevde effektive dato for den delen av utestående tildelinger som den nødvendige tjenesten ennå ikke er gjengitt på, basert på tildelingstidspunktens virkelig verdi av disse tildelingene beregnet i regnskap 123 for enten anerkjennelse eller proforma opplysninger. For perioder før den påkrevde effektive datoen kan disse enhetene velge å anvende en modifisert versjon av tilbakevendende søknad under hvilke regnskap for tidligere perioder justeres på grunnlag av de proformaopplysningene som kreves for disse perioder i erklæring 123. Ikke-offentlige enheter som brukte Minstekravsmetoden i erklæring 123 for enten anerkjennelse eller proformaopplysninger er nødvendig for å anvende den potensielle overgangsmetoden etter den påkrevde effektive datoen. Tidlig vedtakelse av denne erklæringen for delårsperioder eller perioder for hvilke det ikke er utstedt årsregnskap eller delårsrapporter oppfordres. REFERENCE LIBRARYShare-Baserte Betalinger (ASC 718SFAS 123R): Regnskap for aksjeopsjoner amp. Andre aksjebaserte kompensasjoner Deltakerne vil lære formler, mål og krav knyttet til aksjebaserte betalinger (ASC 718SFAS 123R) mens de studerer praktiske eksempler og modeller som gir ekte - world applikasjoner. Dette kurset legger ikke bare standarder i historisk sammenheng, men gir solid grunnleggende kunnskap om emner, inkludert verdsettelsesforhold, opptjeningsperioden, kompensasjonskostnad, kapitalisering, inntektsskattregnskap, EPS-beregning, privat selskapsoverveielser, overgangsmetoder og opplysninger. Innrammet av lagerbasert kompensasjon, vil deltakerne få en praktisk forståelse av de kompliserte problemene og grunnleggende regnskapsregler knyttet til aksjebasert kompensasjon (ASC 718SFAS 123R). Etter at du har fullført denne sesjonen, vil du kunne: ASC 718SFAS 123R Definere de primære målene som er dekket Identifisere hierarkiet av virkelig verdi Anerkle aksjebasert betalinger klassifisering (egenkapital, forpliktelser) ASC 718SAB 107 Definere de viktigste temaene dekket Anerkjennelse av verdsettelsesmodellene Kjenne de ulike inntjeningsalternativer Definer regnskapet for forfeitures Bruk kapitaliseringsregler og inntektsskattregnskap Definer virkningen til ikke-offentlige selskaper Identifiser de nødvendige opplysningene Se kursdemo gtgt For å motta CPE-kreditt krever NASBA at den avsluttende eksamenen skal fullføres innen ett år fra Kjøpsdato. En ny tilnærming til egenkapitalkompensasjon Hvis du er en spesielt flink investor eller en seriøs økonomisk nybegynner, kan det hende du har hørt om FAS 123R. For de av dere som ikke vet om det, er FAS 123R 2006 års regnskapsstandard som er innført av Financial Accounting Standards Board (FASB) som krever at selskapene trekker ut mengden aksjebasert (egenkapital) betaling til sine ansatte på en årlig basis. Her ser vi på hvorfor denne regnskapsstandarden har skjedd, hva det innebærer og hvordan det kan påvirke deg. Hvorfor innføre denne regelen Mange ansatte mottar egenkapital kompensasjon som et supplement til lønn. Tradisjonelt kommer denne kompensasjonen i form av aksjeopsjoner, som kan byttes for aksjer i selskapets aksje. Den grunnleggende ideen bak FAS 123R er at kostnadene knyttet til egenkapitalutbetaling for arbeidstjenester skal kostnadsføres på regnskap for å gjenspeile den økonomiske transaksjonen mellom et selskap og dets ansatte. (For ytterligere lesing, se Vis og fortell: Betydningen av åpenhet.) Egenkapitalkompensasjon ble ikke kostnadsført tidligere fordi det ikke er en reell pengekostnad for et selskap. Imidlertid er egenkapitalkompensasjon en direkte kostnad for selskapets aksjonærer. Aksjonærer er eiere av børsnoterte selskaper, og derfor er de de som i siste instans betaler for utstedelse av ekstra aksjer gjennom fortynning. Når ytterligere aksjer utstedes av et selskap eller konvertible verdipapirer konverteres, oppstår fortynning. Hvis det var 10 aksjer i et gitt selskap, ville utstedelse av fem aksjer til egenkapitalkompensasjon bety at de tidligere eierne av de ti aksjene ville se at deres eierandel i selskapet reduseres til bare to tredjedeler. (For å lære mer, se Den sanne kostnaden for aksjeopsjoner.) Hvordan det påvirker deg Hvorfor skal dette gjøre noe for deg som investor? Vel, hvis du har mye penger bundet opp i aksjer, har FAS 123R potensialet til å ta en betydelig bite ut av porteføljens verdi. Tidligere måtte et selskap som utstedte aksjeopsjoner til sine ansatte ikke kreve disse opsjonene, for eksempel et tilskudd på 500.000 opsjoner til en leder ville koste selskapet ingenting på papir. Nå krever FASB at selskapene skal betale opsjonsbeløpet multiplisert med tilskuddets virkelige verdi. Continuing with our example, lets assume that the grant is 10 per option, for a total of 5 million (500,000 options x 10 per option) in equity compensation expense. To be in compliance with FAS 123R, the company now would have to expense this 5 million, thus affecting its financial performance. As you can see, this new way of doing things could greatly affect the profitability of some companies. If you have many companies in your portfolio that rely on options to keep their executives happy, you should be aware that the stocks of these companies may be on their way to a price correction based on the news that their earnings have decreased substantially as a result of options expensing. Arguments For and Against Opponents of employee stock option (ESO) expensing say that option grants help companies attract and motivate key employees and that they align shareholder interests (i. e. an increase in share price) with the interests of grantees (i. e. an increase in option value). They also argue that if companies are required to expense options, they will likely use other forms of compensation instead - ones that do not align the goals of shareholders with those of grantees. On the other hand, those who support ESO expensing argue that equity compensation transfers stockholders equity to grantees - they get 5 million that otherwise would have been left with the company. These proponents of the new rules maintain that if salary is expensed as an exchange for employee services, then it follows that equity-based compensation for the same employee services should also be expensed. What Will Change Even though FAS 123R puts stock-based compensation expenses on companies balance sheets. the people who receive the most stock options will likely keep seeing the same levels of compensation they have always seen. According to a survey of 350 companies conducted by Deloitte amp Touche, upper-echelon executives receive the vast majority of equity-based compensation (Deloitte amp Touche, 2005). The question now is this: how will equity-compensated executives continue to earn millions of dollars without making their balance sheets glow with red ink Executive compensation experts and securities lawyers are frantically seeking ways to resolve this conundrum. In the face of FAS 123R, equity compensation has changed - options are no longer the preferred means of rewarding executives, and new ways to reward good corporate performance have emerged. Some of these, such as reload options. have been dug up from the 1990s - the heyday of bull market fever and ESO granting. From the point of view of the investor, these new vehicles for compensation are not only intimidating and complicated, but hard to value, especially considering that the FASB has yet to come out with explicit guidelines for 2006, and continues to indicate that it may alter 123R further. The future of equity compensation is probably a derivative that has not yet been engineered. Before FAS 123R, options did not explicitly take away from a companys balance sheet earnings so, despite their flaws, they were inherently more attractive than other compensation vehicles. Now, granting common stock, stock appreciation rights (SARs), dividends, options, or other derivatives of stock-based incentives are all equally expensive approaches to employee compensation, making the best incentives the ones that have the most motivational power. From the investors standpoint, equity compensation should not unduly dilute shareholders ownership, should pay executives for market capitalization appreciation instead of stock price appreciation (which can be easily manipulated by using share buybacks ), and should be simple enough to dissect without having to spend days plowing through the legalese of a mandatory filing. From the executives standpoint, equity compensation should be highly levered to provide exponentially high compensation for exceptional performance, and it should not expose them to potentially punitive income taxes. Conclusion Whatever the future brings, expect some market correction of share prices as a result of the new FAS 123R option expensing regulations before a magic new derivative takes the place of good old stock options. Because FAS 123R is a change in financial reporting requirements, its implementation will change the bottom line profitability of many companies. If you have a portfolio of stocks, you would be well advised to look ahead to see if this new reporting requirement will have a material effect on the reported financial performance of the companies in your portfolio. For further reading, see Option Compensation - Part One and Option Compensation - Part Two . En type skatt belastet kapitalgevinster pådratt av enkeltpersoner og selskaper. Kapitalgevinst er fortjenesten som en investor. En ordre om å kjøpe en sikkerhet til eller under en spesifisert pris. En kjøpsgrenseordre tillater handelsmenn og investorer å spesifisere. En IRS-regelen (Internal Revenue Service) som tillater straffefri uttak fra en IRA-konto. Regelen krever det. Det første salg av aksjer av et privat selskap til publikum. IPO er ofte utstedt av mindre, yngre selskaper som søker. Gjeldsgrad er gjeldsgrad som brukes til å måle selskapets økonomiske innflytelse eller en gjeldsgrad som brukes til å måle en person. En type kompensasjonsstruktur som hedgefondsledere vanligvis bruker i hvilken del av kompensasjonen som er resultatbasert.

Comments